Vad kostar frakten?
Våra fraktavgifter inom Sverige är:
- Leverans till ombud, varubrev eller paketbox - 49 kr
Vid val av leverans till ombud kommer du få en avisering via Postnords app om du har registrerat dig i appen. Om du inte är registrerad kommer du få ett SMS- eller brevavisering när paketet finns att hämta.
Alla paket ligger på ombudet i 7 dagar innan det returneras. Du kan själv förlänga liggtiden till 14 dagar via PostNords app. Outlöst paket debiteras med 150 kr
Om paketet är litet skickas det som varubrev direkt till din folkbokförda adress. Om du inte vill att ditt paket skickas som varubrev, bocka i rutan "Nej tack, jag vill hellre hämta mitt paket hos valt ombud" under fraktsätt i kassan
För att hämta ut paketet via Postnords paketbox måste du använda Postnord app och kunna legitimera dig via Mobilt BankID. Aktivera bluetooth i din mobiltelefon, stå i nära anslutning till paketboxen och följ instruktionerna i appen
- Hemleverans - 79 kr
Om du väljer hemleverans måste du ange ett svenskt telefonnummer för avisering. Om du registrerat dig i PostNord app kommer du få en avisering via appen, annars skickas det ett SMS där du väljer datum och tid för leverans.
Om du inte väljer datum och tid för leverans kommer paketet lämnas vid ditt hem utan kvittens.
- Returfrakt - 55 kr
Se våra returvillkor här
Eventuell delleverans skickas fraktfritt, läs mer om delleveranser här
För paket som skickas utanför Sverige (Danmark, Tyskland och Finland) är fraktavgiften:
- Leverans till ombud - 49 kr
Paketet levereras till närmsta ombud, det går inte att välja ombud själv
Avisering sker via mail - vänligen kontrollera din mailadress innan du slutför order
- Hemleverans - 79 kr
Avisering sker via mail - vänligen kontrollera din mailadress innan du slutför order
- Vi bifogar ingen returetikett i paket till Finland och Tyskland
Se våra returvillkor för Finland och Tyskland
Returvillkor Danmark
Alla leveranser som skickas utanför Sverige måste betalas direkt via vår hemsida med kort
E-handel med fria frakter och returer har en negativ påverkan på miljön. Fraktfritt och retur medför i många fall att kunder överbeställer varor för att sedan returnera dem. Vi vill att våra kunder ska tänka till i förväg och bara beställa det som de faktiskt vill ha och bara returnera varor när det är nödvändigt. Därför tar vi betalt för frakt och returer i syfte att motverka och reducera överbeställningar.